اطلاعیه های کمیته محترم نظارت در سال 92

1392/01/21 - اطلاعیه

بازاریابان محترم توجه نمایند:

تنها مرجع قانونی اعلام لیست کالاهای دارای مجوز و قابل عرضه در شرکتهای دارای مجوز بازاریابی شبکه ای (اعم از گروه کالایی و یا نشان تجاری)، سایت کمیته نظارت بر بازاریابی شبکه ایwww.networkmarketing.moc.gov.ir می باشد. بر این اساس خرید و فروش شبکه ای هر یک از گروه های کالایی و یا کالا با نشان تجاری مربوطه، خارج از عناوین اعلام شده در قسمت "کالاهای تایید شده شرکتهای دارای مجوز" کاملا مغایر با قوانین موضوعه بوده  و هیچ گونه حق اعتراضی در قبال زیانهای احتمالی ناشی از خرید و فروش کالاهای اعلام  نشده، جهت بازاریابان خاطی برقرار نمی باشد.

سایر اطلاعیه های کمیته محترم نظارت در سال 92 در ادامه مطلب ...1392/01/21 - اطلاعیه

ضرورت اخذ تاییدیه شرکتهای دارای مجوز جهت کالاهای جدید
کلیه شرکتهای دارای مجوز بازاریابی شبکه ای، جهت اضافه نمودن محصولات جدید ( اعم از گروه کالایی مستقل و  یا نشان تجاری جدید) به سبد محصولات خود و فروش شبکه ای آن، موظف به اعلام و ارائه مستندات مرتبط به کمیته نظارت بر بازاریابی   شبکه ای، جهت اخذ تاییدیه های لازم می باشند. بدیهی است در صورتی که شرکت پیش از اخذ تاییدیه های مزبور، اقدام به معرفی محصولات جدید نماید ، متخلف بوده و عواقب ناشی از خرید و فروش شبکه ای محصولات مزبور بر عهده مدیریت شرکت و بازاریابان خاطی خواهد بود.

1392/02/03 - خبر

راهنمای ثبت نارضایتی

سیستم ثبت نارضایتی از شرکت‌های دارای مجوز بازاریابی شبکه‌ای به منظور برطرف شدن نارضایتی‌های مطرح شده توسط هر یک از بازاریابان، مشتریان و نماینده شرکت‌ها در نظر گرفته شده است در ابتدا لازم به ذکر است که ثبت نارضایتی و پیگیری از این طریق، هیچ­ گونه منعی جهت پیگیری نارضایتی­ ها در مراجع قضایی ایجاد نخواهد کرد. فرآیند ثبت نارضایتی در دو مرحله بیرونی و درونی پیش بینی شده است.

هر یک از فعالان در حوزه بازاریابی شبکه‌ای جهت درج نارضایتی در ابتدا می‌بایست مشکل خود را از طریق سایت رسمی شرکت که مرتبط با موضوع نارضایتی است مطرح کنند و کد رهگیری حل اختلاف درونی آن شرکت را دریافت نمایند تا نماینده آن شرکت (مدیر ناظر) طبق برنامه زمان­ بندی مشخص رسیدگی و مورد را حل و فصل نماید. در صورتی که به هر علتی رضایت برای فرد ناراضی جلب نشد، وی می‌تواند با استفاده از کد رهگیری مربوطه موضوع را در کمیته بیرونی رسیدگی کننده به نارضایتی ، پیگیری نماید. تمامی کاربران توجه داشته باشند، جهت پیگیری نارضایتی در کمیته بیرونی سایت بازاریابی شبکه‌ای باید کد 14 رقمی رهگیری را از سایت رسمی شرکت مربوطه دریافت کرده باشند و در قسمت رسیدگی به نارضایتی (کمیته بیرونی) وارد نمایند در غیر این صورت امکان درج نارضایتی نخواهد بود.

شیوه حل اختلاف درونی

حل اختلاف درونی شرکت‌های بازاریابی­ شبکه‌ای یک برنامه غیررسمی حل اختلاف جهت رسیدگی به نارضایتی مشتریان، بازاریابان و شرکت­ ها همچنین تخلفات صورت گرفته است. برنامه حل اختلاف درونی در صورت به­ کارگیری درست، فرصتی مناسب جهت عمیق­ تر­کردن روابط شرکت با بازاریابان و مشتریان و همچنین فرصتی جهت کشف نقاط ضعف برنامه بازاریابی یا برنامه درآمدی یک شرکت بازاریابی شبکه­ ای است. شرکت‌های موفق از برنامه حل اختلاف درونی شرکت به­ منظور کسب اطلاعات سودمند از وضعیت بازار جهت بهبود وضعیت رقابتی­شان استفاده می‌کنند. در صورتی­که برنامه حل اختلاف درونی توسط شرکت به ­صورت مناسب و با حفظ استانداردهای لازم صورت پذیرد، اکثریت قریب به اتفاق نارضایتی‌ها در‌‌ همان وهلۀ اول حل شدنی است. مشتریان و بازاریابان در ابتدا باید نارضایتی خود را در برنامه حل اختلاف درونی شرکت مطرح کرده و در صورت عدم پذیرش نتیجه، می‌توانند نارضایتی خود را در برنامه حل اختلاف «بیرونی»، در سایت http://www.networkmarketing.moc.gov.ir   مطرح کنند.

موارد اشاره شده در ذیل  در برنامه حل اختلاف درونی، در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای بررسی می­ شود:

·         اعلام نارضایتی بازاریاب از شرکت؛

·         اعلام نارضایتی شرکت از شرکت؛

·         اعلام نارضایتی مشتری از شرکت؛

·         اعلام نارضایتی بازاریاب از بازاریاب همان شرکت؛

·         اعلام نارضایتی مشتری از بازاریاب.

در سه حالت اول که یک طرف نارضایتی، شرکت قرار دارد ، در صورت عدم رضایت از نتیجه حاصله (بعد از طرح مشکل در داخل شرکت و اخذ کد حل اختلاف درونی شرکت)،طرفین می توانند نارضایتی خود را در کمیته بیرونی مطرح کنند و نارضایتی هایی که در 2 حالت دیگر (اعلام نارضایتی بازاریاب از بازاریاب همان شرکت و اعلام نارضایتی مشتری از بازاریاب )تنها باید در کمیته درونی شرکت مطرح شود.

چگونگی استقرار برنامه حل اختلاف در شرکت

برنامه حل اختلاف درونی باید خصوصیات زیر را در برداشته باشد:

·         منصفانه و دارای عملکرد سریع؛

·         هدفمند و شفاف؛

·         دسترسی آسان؛

·         رایگان.

هر شرکت بازاریابی شبکه‌ای موظف است، بخشی را در سایت خود تحت عنوان «ثبت نارضایتی» راه­ اندازی کند. قرارگیری این بخش در سایت باید به‌گونه‌ای باشد که به­ راحتی در معرض دید مراجعه کنندگان سایت قرار گیرد. شرکت‌ها باید تمامی گزارش‌های نارضایتی را که از طریق هر راه ارتباطی به شرکت می‌رسد در برنامه حل اختلاف خود پذیرفته و مورد پردازش قرار دهند. شرکت موظف است به محض دریافت یک گزارش نارضایتی، رسیدی را همراه با کد رهگیری مبنی بر دریافت گزارش  به فرد ناراضی ارائه کند و همچنین باید اطلاع رسانی لازم را مبنی برنگهداری کد رهگیری تا زمان اعلام نتیجه به شخص ناراضی انجام دهد رسید صادر شده علاوه بر کد رهگیری باید شامل چگونگی روند رسیدگی به نارضایتی و همچنین زمان­ بندی مرتبط با رسیدگی نیز باشد.

هر شرکت بازاریابی شبکه‌ای موظف است شخصی را تحت عنوان «مدیر ناظر» برای سرپرستی بخش حل اختلاف درونی در نظر گیرد. مدیر ناظر باید آشنایی کامل با «دستورالعمل نحوۀ تأسیس، فعالیت و نظارت بر بازاریابی شبکه‌ای» و همچنین قوانین و  آیین­ نامه‌های مرتبط با حمایت از حقوق مصرف­ کننده داشته باشد. «مدیر ناظر» باید از حداقل مدرک تحصیلی کار‌شناسی (ترجیحاً حقوق) برخوردار باشد و همچنین موظف است در تمامی مراحل رسیدگی به نارضایتی بی‌طرفی خود را اعلام دارد و در صورتی­که در مورد خاصی مدیر ناظر دارای رابطه خویشاوندی و دوستی با یکی از طرفین باشد، واجد صلاحیت رسیدگی به نارضایتی نمی­ باشد. کشف هرگونه جرایم کیفری در روند برنامه حل اختلاف داخلی توسط مدیر ناظر از وی سلب صلاحیت می‌نماید و مدیر ناظر موظف است موضوع را به مراجع ذی­ صلاح ارجاع دهد.

در صورتی­که یک بازاریاب یا مشتری نارضایتی خود را از طریق مراجع قانونی و خارج از برنامه حل اختلاف درونی شرکت مطرح کرده است، شرکت نباید نارضایتی را در برنامه حل اختلاف خود بررسی کند و همچنین بازاریاب و مشتری را باید از این امر مطلع سازد. در صورتی شرکت می‌تواند نارضایتی را در برنامه حل اختلاف درونی خود مورد بررسی قرار دهد که بازاریاب یا مشتری از ادامه روند رسیدگی به نارضایتی در مراجع قانونی دیگر با رضایت خود خودداری کند.

شرکت­ ها باید اطلاعات دقیق و روشنی را از مشتریان و بازاریابانی که اعلام نارضایتی کرده­ اند، دریافت کند و در صورتی­که در ادامۀ روند رسیدگی نیاز به اطلاعات بیشتری است باید با آن­ها تماس برقرار کرده و درخواست ارسال اطلاعات بیشتر کنند.

در روند رسیدگی به نارضایتی، لازم است موارد زیر توسط مدیر ناظر مورد توجه قرار گیرد:

·         قرارداد منعقد شده با بازاریاب همراه با شرایط ذکر شده در آن؛

·         شرایط مرتبط با خرید و فروش در دستورالعمل بازاریابی شبکه‌ای؛

·         منشور اخلاقی شرکت؛

·         بررسی نارضایتی از جهت وقوع جرم.

تصمیم نهایی اتخاذ شده در برنامه حل اختلاف درونی شرکت باید به­ صورت مکتوب و در قالبی مطلوب به طرفین اعلام گردد. اعلام تصمیم نهایی به ­صورت شفاهی به طرفین در صورت ارجاع نارضایتی به برنامه حل اختلاف بیرونی، مورد پذیرش نیست.

شرکت‌ها بر طبق قرارداد بین بازاریابان و خود و همچنین تخلفات صورت گرفته توسط بازاریابان، قادر به تعلیق یا ابطال کد بازاریابی آن‌ها می‌باشند. تعلیق یا ابطال کد بازاریابی بازاریاب شرکت، بعد از تسلیم 3 اخطار کتبی به هر بازاریاب نسبت به تخلفات صورت گرفته امکان­پذیر است. اخطارها باید از سوی شرکت به ایمیل ثبت شده بازاریاب در شرکت و همچنین دفتر مجازی بازاریاب (در صورت وجود) ارسال شود.

ابطال یا تعلیق کد بازاریاب بدون اخطار کتبی در موارد بروز تخلف جدی، منوط به ذکر مورد در قرارداد بین بازاریاب و شرکت است.

حریم خصوصی و محرمانگی در برنامه حل اختلاف درونی

شرکت‌های بازاریابی شبکه­ ای موظف هستند که چگونگی امور مربوط به حریم خصوصی و حفظ محرمانگی اطلاعات ارسالی از سوی شخص ناراضی را بر روی وب­سایت خود منتشر کنند. حفظ اطلاعات همراه با رعایت بالا‌ترین نکات امنیتی از مهم‌ترین اجزاء برنامه حل اختلاف درونی است.

دریافت و ارسال اطلاعات مرتبط با نارضایتی حتی المقدور از طریق پروتکل امن SSL صورت پذیرد.

زمان­بندی مرتبط با روند رسیدگی به نارضایتی

بعد از ارسال نارضایتی از سوی بازاریاب یا مشتری به بخش حل اختلاف درونی شرکت، مدیر ناظر ظرف مدت ۳ روز کاری اطلاعات را برای طرف دیگر ارسال می‌کند. خوانده موظف است، حداکثر ظرف مدت ۵ روز کاری  اطلاعات درخواستی را برای مدیر ناظر شرکت ارسال کند. در صورت عدم دریافت پاسخ در این مدت مدیر ناظر نتیجه را به نفع شخص ناراضی اعلام خواهد کرد. در صورت ارسال اطلاعات و توضیحات لازم از سوی خوانده، مدیر ناظر حداکثر در مدت ۱۰ روز کاری  نتیجه را اعلام خواهد می­کند.

1392/02/03 - اطلاعیه

اطلاعیه 3

با عرض پوزش نسبت به تأخیر در راه­ اندازی پست الکترونیکی سایت بازاریابی شبکه‌ای به اطلاع کلیه کاربران محترم می‌رساند؛ از این پس پست الکترونیکی سایت به نشانی networkmarketing@mimt.gov.ir فعال می‌باشد ، لذا خواهشمند است در برقراری ارتباط با سایت نسبت به تفکیک موارد دقت لازم را به­ عمل آورید و در صورتی که درخواست ثبت نارضایتی دارید از طریق منوی مربوط در صفحه اصلی سایت با نام رسیدگی به نارضایتی (کمیته بیرونی) اقدام فرمایید و به منظور اطلاع رسانی از طریق آدرس پست الکترونیکی اشاره شده در فوق می‌توانید مطالب خود را ارسال کنید.

همچنین به منظور ارسال انتقادات و پیشنهادات از طریق ورود در بخش تماس با ما می‌توانید نظرهای خود را منعکس نموده تا در اسرع وقت نسبت به هر یک از موارد، رسیدگی لازم انجام شود.

1392/02/03 - اطلاعیه

اطلاعیه 4

حسب مادۀ 41 جدید دستورالعمل تأسیس و نحوه فعالیت و نظارت بر شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای:

تمامی شرکت‌های دارای مجوز بازاریابی شبکه‌ای جهت انجام فعالیت بازاریابی می‌بایست قرارداد کتبی خود را با بازاریابان منعقد نمایند. لذا شرکت‌هایی که تا قبل از دی ماه سال 1391 اقدام به ثبت قرارداد نکرده­ اند، حداکثر تا تاریخ 92/2/15 فرصت خواهند داشت نسبت به فراخوان بازاریابان شرکت جهت انعقاد قرارداد اقدام نمایند. بدیهی است کلیه قراردادها از دی ماه 1391 نیز می‌بایست بین شرکت و بازاریابان به­ صورت حضوری (کتبی) و یا از طریق امضای رسمی الکترونیکی منعقد شده باشد و سوابق آن در محل دفتر مرکزی شرکت‌ها بایگانی شود. تخلف از انجام این مورد منجر به صدور اخطار برای شرکت‌های دارای مجوز بازاریابی شبکه‌ای خواهد شد.

1392/02/10 -

نمونه قرارداد شرکت با بازاریاب

به اطلاع کلیه صاحبان شرکت‌های دارای مجوز بازاریابی شبکه­ ای و بازاریابان می‌رساند؛ به منظور انجام فعالیت بازاریابی شبکه‌ای، تمامی شرکت‌ها ملزم به ثبت قرارداد  کتبی بین شرکت و شخص بازاریاب می‌باشند. این قرارداد می‌تواند به صورت حضوری و یا از طریق اینترنت با امضای رسمی الکترونیکی منعقد شود.

لذا نمونه قرارداد مورد تأیید مرکز امور اصناف به صورت فایل مندرج در ذیل جهت استفاده در دسترس قرار دارد و شرکت‌های مذکور حق هرگونه تغییر ماهوی و کاهش در مفاد و مندرجات قرارداد نمونه را ندارند و همچنین به منظور افزایش مندرجات قرارداد می‌بایست بعد از تأیید کتبی مرکز امور اصناف و بازرگانان به این مورد اقدام نمایند.

نمونه قرارداد

1392/03/19 -

شرایط بازخرید (Buy Back )
مطابق با بند ط ماده 9 آیین‌نامه اجرایی چگونگی صدور و تمدید پروانه کسب و نحوه نظارت بر افراد صنفی در فضای مجازی در صورت فسخ قرارداد بازاریاب بازپس گرفتن محصولات فروخته شده (حداکثر طی 12 ماه منتهی به تاریخ فسخ قرارداد) که قابل فروش مجدد است و استرداد مبلغ دریافتی کالای مرجوعی منهای هزینه ارسال و بازپس فرستادن کالا و سود خرده‌فروشی تعلق گرفته شده به بازاریاب از قیمت برای مصرف‌کننده و مالیات غیرقابل استرداد توسط شرکت اعمال و به حساب بازاریاب عودت داده می‌شود.

تبصره: شرکت بازاریابی شبکه‌ای می‌تواند کمیسیون پرداخت شده در ازای فروش کالای مرجوعی را از کمیسیون بعدی بازاریابان سطوح بالاتر کسر نماید.

1392/03/26 - اطلاعیه

اطلاعیه کارت ملی

«باسمه تعالی» 

اطلاعیه

بدین وسیله اعلام می‌شود کلیه شرکت‌ها موظفند در صفحه ثبت نام و دریافت اطلاعات سایت خود مبادرت به دریافت شماره ملی بازاریاب نمایند و در صورتی که تا کنون اقدام به انجام این امر نکرده ­اند حداکثر تا تاریخ 04/04/1392 مهلت دارند شماره ملی مربوطه را از بازاریابان ثبت نام کرده و جدید دریافت کنند. همچنین بازاریابان شرکت‌ها نیز موظف هستند به منظور دریافت کد واحد بازاریابی هر چه سریعتر نسبت به ارائه شماره ملی خود به شرکت اقدام نمایند در غیر این صورت مسئولیت تعلیق بر عهده خودشان می‌باشد.

1392/05/21 - اطلاعیه

اطلاعیه شماره 5
به اطلاع کلیه بازاریابان فعال در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای می‌رساند؛ به منظور حفظ منافع و جایگاه خود در طرح‌های درآمدی شرکت، از افشاء و در دسترس قرار دادن نام کاربری و پسورد شخصی خودداری کنید. بدهی است غیر این صورت مسئولیت هرگونه انصراف و خروج از جایگاه بر عهده بازاریاب خواهد بود.

1392/05/21 - اطلاعیه

اطلاعیه 6

به اطلاع می رساند
مسئولین هریک از شرکت ها می بایست امکانی رابرای تمامی بازاریابان شرکت فراهم آورند تا بازاریابان به دفتر کاری مجازی خود تحت هر شرایط دسترسی داشته باشند و امکان ثبت انصراف و لغو انصراف برای آنها محیا باشد لذا هرگونه تعلیق به معنای عدم دسترسی به دفتر کاری مجازی برای بازاریاب نمی باشد و شرکتها حق محدود کردن دسترسی به دفتر کاری را برای بازاریابان با عنوان عدم فعالیت و تعلیق ندارند لازم به توضیح است درصورتیکه مدت قرارداد به پایان رسیده و یا بازاریابان  واجد صلاحیت جهت دریافت پورسانت نمی باشند این موارد در عدم پرداخت پورسانت ها لحاظ خواهد شد و ارتباطی با عدم دسترسی بازاریاب به دفتر کاری ایشان نخواهد داشت.

1392/05/21 - اطلاعیه

اطلاعیه 7
اطلاعیه در خصوص نحوۀ ثبت انصراف و لغو انصراف فعالیت در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای
 
با توجه به اعلام مشکلاتی که در رابطه با انصراف و لغو انصراف برای بازاریابان و شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای مطرح شده است در این مطلب نکاتی جهت راهنمایی بازاریابان و شرکت‌های بازاریابی در این خصوص ارائه شده است .
کد واحد بازاریاب، یک کد منحصر به فرد برای فعالیت هر بازاریاب می‌باشد که پس از ثبت نام در یک شرکت، به بازاریابان اختصاص داده می‌شود این کد واحد بازاریاب در وب سرویس ثبت اطلاعات بازاریابان مرکز امور اصناف و بازرگانان ثبت و از طریق شرکت به بازاریاب اعلام می‌شود و کد مذکور به یک بازاریاب که در یک شرکت فعالیت می‌کند منسوب می‌شود به این معنی که بازاریاب با این کد می‌تواند در یک شرکت فعالیت داشته باشد و نمی‌تواند همزمان در شرکت دیگری ثبت نام و فعالیت بازاریابی شبکه‌ای انجام دهد. حال اگر یک بازاریاب قصد قطع همکاری با یک شرکت و فعالیت در شرکت دیگری داشته باشد می‌بایست مراحل زیر را طی کند :
    ابتدا از طریق ورود به دفتر کاری مجازی خود گزینۀ انصراف را انتخاب می‌نماید. اگر مدت همکاری بازاریاب و شرکت کمتر از 60 روز کاری می‌باشد، در همان لحظه رابطه قراردادی بازاریاب با این شرکت قطع و بازاریاب می‌تواند با ثبت نام در شرکت دیگری به فعالیت در آن شرکت پردازد. اما اگر مدت همکاری با شرکت بیش از 60 روز باشد، رابطه قراردادی بازاریاب به مدت 15 روز کاری لغو نمی‌شود بدین معنی که جایگاه بازاریاب در شرکت باقی می‌ماند و در شرکت دیگری نیز نمی‌تواند ثبت نام کند اما بعد از این 15 روز در صورتیکه بازاریاب کماکان قصد خروج و فسخ رابطه با شرکت را داشته باشد از شرکت خارج می‌شود و می‌تواند در هر شرکت دیگری ثبت نام کرده و فعالیت نماید .
نکته حائز اهمیت اینکه بعد از انصراف اگر بازاریاب قصد همکاری مجدد با این شرکت را داشته باشد (البته در 15 روز کاری بعد از انصراف) می‌تواند مجدداً   از طریق ورود به دفتر کاری و انتخاب گزینۀ لغو انصراف بدون انجام ثبت نام مجدد، به ادامۀ همکاری با شرکت بپردازد اما اگر بعد از گذشت این 15 روز قصد ادامۀ همکاری مجدد داشته باشد، باید دوباره در شرکت ثبت نام و کد واحد خود را بازیابی نماید. طی این مراحل شرکت‌ها نیز می‌بایست اقداماتی انجام دهند تا این روند به درستی طی شود .
شرکت‌ها می‌بایست طی مراحل ثبت نام از متد Register  استفاده و بعد از ثبت نام، کد واحد به بازاریابان اختصاص می‌دهند و هنگامی که بازاریاب قصد انصراف را دارد، می‌بایست با استفاده از متد   Revoke و با توجه به زمان بندی مشخص شده اقدام به خارج نمودن بازاریاب از شرکت خود نمایند که طی این مراحل شرکت¬ها می‌بایست در کد برنامۀ خود قسمتی را برای فراخوانی اطلاعات از وب سرویس ثبت اطلاعات بازاریابان مرکز امور اصناف قرار دهند در غیر این صورت این روند به طور صحیح انجام نمی‌شود. حال اگر بازاریابی قصد ادامۀ همکاری مجدد با شرکت داشت، شرکت‌ها می‌بایست با استفاده از متد Reactive اقدام به انصراف از لغو قرارداد همکاری با بازاریاب نمایند.
نکته حائز اهمیت این است که در تمامی مراحل شرکت می‌بایست در کد برنامۀ خود قسمتی برای فراخوانی اطلاعات از وب سرویس مرکز امور اصناف و بازرگانان قرار دهد تا مراحل به صورت صحیح انجام شود .
در انتها باید به این نکته اشاره نمود که در صورتی که بازاریابان هنگام ثبت نام در سایت شرکت اطلاعات خود از قبیل: نام و نام خانوادگی، کد ملی، ایمیل و کد پستی خود را به صورت صحیح وارد ننمایند، کد واحد بازاریابی به آن‌ها اختصاص داده نخواهد شد. همچنین تمامی بازاریابان توجه داشته باشند که هرگونه پیگیری و فعالیت در شرکت‌های دارای مجوز منوط به ثبت کتبی قرارداد با شرکت می‌باشد. و بازاریابان بعد از ثبت نام اولیه و دریافت کد واحد الزاماً می‌بایست قرارداد خود را حداکثر طی مدت 14 روز با شرکت به صورت کتبی نیز منعقد نمایند .

1392/05/23 - اطلاعیه

اطلاعیه 8
به اطلاع کلیه فعالان بازاریابی شبکه‌ای می‌رساند؛ تمامی استراتژی‌های فروش که از جانب شرکت‌های دارای مجوز و یا توسط تیم‌های فروش در شعب ارائه می‌شود نمی‌بایست منجر به اجبار در خرید و همچنین القای خرید در مبالغ مشخص در هر یک از گروه‌های فروش برای بازاریابان شرکت شود لذا در صورت تعیین مبلغ خرید مشخص برای ملحق شدن یک بازاریاب به شرکت، جرایمی ذیل از جانب کمیته برای شرکت و بازاریابان متخلف در نظر گرفته خواهد شد .

 بر حسب اعلام اسامی بازاریابان از جانب شرکت و با بررسی کمیته افراد متخلف از فعالیت معلق خواهد شد؛

  درج تخلف در سوابق شرکت دارای مجوز بازاریابی شبکه‌ای و در صورت لزوم تعلیق شرکت و عدم تمدید مجوز؛

محدود نمودن مبالغ خرید در یک ماه به منظور عدم تشکیل انبار و عدم ثبت خریدهای غیر واقعی .

1392/06/03 - اطلاعیه

اطلاعیه 9
بدینوسیله به اطلاع کلیه مسئولان شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای می‌رساند؛ تمامی شرکت‌های دارای مجوز مکلفند یک هفته مانده تا مدت تمدید مجوز بازاریابی شبکه‌ای سبد خرید کالاهای مربوط به شرکت را بر روی سایت شرکت بسته نگه دارند.

بدیهی است شرکت‌ها بعد از تمدید مجوز می‌توانند به فروش انواع سبد کالاهای خود مطابق با کالاهای مورد تایید اقدام نمایند.

1392/06/06 - اطلاعیه

اطلاعیه 10
با توجه به اینکه مدت اعتبار مجوز بازاریابی شبکه ای شرکت "شبکه بادران گستران" تا ساعت 24 روز چهارشنبه مورخ 6/6/92 می باشد، به اطلاع کلیه بازاریابان و مشتریان شرکت مذکور می رساند؛ هرگونه ثبت نام و یا خرید کالا پس از این تاریخ ،از این شرکت تحت عنوان بازاریابی شبکه ای ممنوع می باشد و کلیه مسئولیتها و عواقب ناشی از فعالیتهای مزبور بر عهده شرکت و بازاریابان مربوطه بوده و کمیته نظارت بر بازاریابی شبکه ای پاسخ گوی شکایات احتمالی نخواهد بود

1392/06/13 - اطلاعیه

اطلاعیه شماره 11

به اطلاع کلیه شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای و بازاریابان آن‌ها می‌رساند؛ تعیین هرگونه برنامه مشخص تحت عنوان استراتژی فروش که منجر به اجبار بازاریاب‌ها به خرید مبلغ بالایی از محصولات (بدون در نظر گرفتن نیاز واقعی آن‌ها به محصول) گردد، نقض آشکار دستورالعمل تأسیس و نحوۀ فعالیت و نظارت بر شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای می‌باشد و در صورت مشاهده این عمل توسط بازاریاب یا شرکت، برخورد قاطع صورت خواهد گرفت. از این رو بازاریابان نام برده در زیر که متعلق به شرکت ابر تجارت کهکشان می‌باشند به علت ارتکاب به عمل فوق به مدت 3 ماه کد بازاریابی آن‌ها تعلیق می‌گردد. بازاریابان نام برده با شناسه های بازاریابی زیر  حق دریافت کمیسیون و انجام امور بازاریابی را نخواهد داشت. این تعلیق فعالیت از تاریخ 1/7/92 تا 1/10/92 اعمال خواهد گردید در صورت تکرار این تخلفات از سوی بازاریابان نامبرده حذف دائم کد واحد و شناسه بازاریابی به عنوان جریمه لحاظ خواهد شد.

لازم به ذکر است که مدت 3 ماه تعلیق بازاریابان در مدت اعتبار مجوز شرکت ابر تجارت کهکشان اعمال و لحاظ خواهد شد.

شماره شناسه‌های بازاریابان متخلف شرکت ابر تجارت کهکشان:

KNM0010751A ، KNM0010228A ، KNM0010196A ، KNM0009151A ، KNM0008479A ،KNM0002680A ، KNM0000759A ، KNM0000505A ، KNM0000480A ، KNM0000446A ،KNM0000196A

1392/06/14 - اطلاعیه

اطلاعیه شماره 12

به اطلاع کلیه مسئولین و بازاریابان می‌رساند؛ رنگ مشکی لوگوی وضعیت فعالیت شرکت‌های دارای مجوز مشخص کننده اتمام تاریخ مجوز فعالیت برای شرکت‌ها می‌باشد (عدم فعالیت و قرار دادن سبد خرید کالایی بر روی سایت ) و در صورت تمدید مجوز رنگ لوگوی مذکور به حالت عادی باز خواهد گشت. رنگ مشکی لوگوی به تنهایی به هیچ عنوان دلیل بر ابطال یا لغو مجوز نمی‌باشد.

1392/06/16 - اطلاعیه

اطلاعیۀ شماره 13

به اطلاع تمامی بازاریابان و مشتریان شرکت‌های دارای مجوز می‌رساند؛ 

در صورتی­که با مشکل تقلبی بودن کالا و یا کیفیت متفاوت از تبلیغات شرکت در خصوص محصول ارائه شده از جانب شرکت مواجه شدید، می‌توانید مشکل خود را از طریق سیستم حل اختلاف درونی شرکت مطرح کنید و در صورت عدم رسیدگی شرکت میتوانید، موضوع را از طریق سیستم حل اختلاف بیرونی پیگیری نمایید.

بدیهی است، در صورت اثبات فروش اجناس تقلبی و متفاوت با کالای تأیید شده توسط اصناف، با شرکت متخلف برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.

1392/06/30 - اطلاعیه

اطلاعیه شماره 15
به اطلاع کلیه بازاریابان شرکت "ابر تجارت کهکشان" می‌رساند؛ با توجه به تعلیق مجوز فعالیت شرکت مذکور و به منظور حفظ حقوق خریداران کالا، امکان انجام عملیات "بازخرید کالا" برای کلیه بازاریابان شرکت که نسبت به خرید و پیش انباشته سازی کالا اقدام نموده و قصد عودت کالاهای خریداری شده را دارند، از روز یکشنبه مورخ 92/6/31 به مدت 10 روز برقرار می باشد. لازم به ذکر است بعد از این مدت نیز امکان بازخرید محصولات طبق روال عادی و مطابق با ماده 31 دستورالعمل وجود خواهد داشت و مدت 10 روزه به منظور تسریع در بازخرید کالاها، قبل از محاسبه پورسانت بازاریابان می‌باشد
تعلیق مجوز شرکت مذکور به معنی ابطال مجوز نمی باشد

1392/08/05 - اطلاعیه

اطلاعیه شماره 16
به اطلاع کلیه بازاریابان و شرکت های بازاریابی شبکه ای میرساند
مجوز شرکت های تلاشکاران سرمایه وزین (تکسو)  و خرید اینترنتی مروارید پنبه ریز تا تاریخ 94/7/28 تمدید گردیده است.

1392/08/06 - اطلاعیه

اطلاعیه شماره 17

کلیه شرکتهای دارای مجوز بازاریابی شبکه ای، تنها مجاز به فروش و بازاریابی محصولات تایید شده توسط کمیته نظارت بر بازاریابی شبکه ای (مندرج در قسمت کالاهای تایید شده جدول وضعیت شرکتها در سایت نتورک) بوده و پورسانتها و پاداشهای مورد اشاره در طرح درآمد زایی شرکتها،تنها به عملیات فروش و بازاریابی کالاهای مزبور تعلق می گیرد. بر این اساس خرید ،فروش و بازاریابی کالاهای خارج از موارد معرفی شده از حیث نوع کالا و نشان تجاری تخلف بوده و هرگونه مسئولیت عواقب ناشی از تخلف یاد شده همچون تعلیق مجوز شرکت و یا جایگاه بازاریاب خاطی، بر عهده شرکت و بازاریابان میباشد .

1392/08/25 - اطلاعیه

اطلاعیه شماره 18

تمامی فعالان بازاریابی شبکه ای می توانند مشکلات مربوط به ثبت نام در شرکت های بازاریابی شبکه ای، دریافت کد واحد بازاریابی، لغو ثبت نام و ... را از طریق ایمیل به نشانیunicode@mlmbook.ir ارسال نمایند تا مسائل مربوطه بررسی و مشکلات احتمالی حل و فصل شود .

1392/09/10 - اطلاعیه

اطلاعیه شماره 19

به اطلاع کلیه بازاریابان و شرکت های بازاریابی شبکه ای میرساند :

مجوز شرکت ابر تجارت کهکشان تا تاریخ 92/11/4 و شرکت بازاریابان ایرانیان زمین (بیز) تا تاریخ 94/9/4 و شرکت شبکه بادران گستران تا تاریخ 94/6/1 تمدید شد.

1392/09/12 - اطلاعیه

اطلاعیه شماره 20

به اطلاع تمامی شرکت‌ها دارای مجوز و بازاریابان فعال در زمینه بازاریابی شبکه ای می‌رساند

با توجه به راه اندازی سیستم یکپارچه کد واحد بازاریابی شبکه ای از خرداد ماه سال 92 به منظور ثبت اطلاعات بازاریابان در شرکت‌های دارای مجوز و دریافت کد واحد برای فعالیت در شرکت‌ها، تمام بازاریابان شرکت‌ها مکلف به ثبت اطلاعات در این سیستم جهت فعالیت در شرکت¬های بازاریابی شبکه ای هستند و بازاریابانی که اقدام به دریافت کد واحد نکنند مجاز به دریافت پورسانت فروش شخصی و مجموعه‌ای خود نخواهد بود. لذا شرکت‌ها نیز می‌بایست تمامی شرایط را جهت امکان دریافت کد واحد و لغو قرارداد جهت خروج بازاریابان در دفتر کاری (مجازی) آن‌ها تسهیل و مهیا نمایند.


1392/09/20 - اطلاعیه

اطلاعیه شماره 22
به اطلاع کلیه بازاریابان شرکت ابر تجارت کهکشان می‌رساند:

با توجه به اینکه تمامی شرکت‌ها ملزم به اتصال سیستم نرم افزاری خود به سامانه وب سرویس جهت دریافت کد واحد بازاریابی شبکه­ ای می‌باشند از این رو بازاریابان این شرکت که مشکل کد واحد دارند می بایست مشکل خود را از طریق همین شرکت برطرف نمایند و مسئولیت حل مشکل کد واحد بازاریابی کاملاً بر عهده خود شرکت ابر تجارت کهکشان می‌باشد . بازاریابان این شرکت با ارائه کد ملی خود به شرکت  قادر به دریافت کد واحد از شرکت و دفتر کاری (مجازی) مربوطه باشند . لازم به ذکر است بازاریابان با ارسال کد ملی خود به سایت نتورک مارکتینگ توانایی دریافت کد واحد را نخواهند داشت و شرایط دریافت کد واحد تنها در زمان ثبت نام مقدور می‌باشد و شرکت ابر تجارت کهکشان از طریق استفاده از سند بازخوانی مجدد قادر به، به روز نمودن اطلاعات کد واحد برای بازاریابان و ارائه کد واحد می‌باشد.

همچنین مشکل عدم امکان لغو قرارداد نیز از سوی شرکت بوده و بازاریابان می‌بایست مشکل خود را از طریق شرکت مذکور حل و فصل نمایند.

1392/10/03 - اطلاعیه

اطلاعیه شماره 23

به اطلاع می‌رساند؛ از روز یکشنبه مورخ 92/10/1 فعالیت شرکت بادران گستران در خصوص ثبت نام و سبد خرید برقرار شده است و بازاریابان شرکت می‌توانند مطابق طرح درآمدی و کالاهایی که مجوز فروش آن‌ها برای شرکت صادر شده است اقدام به فعالیت نمایند.

1392/11/13 - اطلاعیه

اطلاعیه شماره 24
 به اطلاع تمامی بازاریابان و شرکت های بازاریابای شبکه ای میرساند ، مجوز شرکت ابر تجارت کهکشان از تاریخ 92/11/13 به مدت 6 ماه تا تاریخ  93/5/13  تمدید گردید.

1392/12/05 - اطلاعیه

اطلاعیه شماره 25
به اطلاع کلیه شرکت های دارای مجوز بازاریابی شبکه ای و بازاریابان میرساند

در زمان باز خرید کالا و دریافت کالای مرجوعی توسط شرکت ، مبالغ مالیات بر ارزش افزوده (6 درصد) تحت هیچ شرایطی نمیبایست از بازاریابان و خریداران کالا کسر شود و شرکت ها مطابق با تراکنش حساب بانکی و پرداخت خود در زمان قبول کالای مرجوعی و اسنادی که در هر دوره 3 ماهه ارائه میدهند ، می توانند پاسخگوی اداره مالیاتی مذکور باشند . 

1392/12/05 -

تخلف پیش انباشته سازی

به اطلاع کلیه شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای و بازاریابان آن‌ها می‌رساند؛ 

تعیین هرگونه برنامه مشخص تحت عنوان استراتژی فروش که منجر به اجبار بازاریاب‌ها به خرید مبلغ بالایی از محصولات (بدون در نظر گرفتن نیاز واقعی آن‌ها به محصول) گردد، نقض آشکار دستورالعمل تأسیس و نحوۀ فعالیت و نظارت بر شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای می‌باشد و در صورت مشاهده این عمل توسط بازاریاب یا شرکت، برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

همچنین  تمامی استراتژی‌های فروش که از جانب شرکت‌های دارای مجوز و یا توسط تیم‌های فروش در شعب ارائه می‌شود نمی‌بایست منجر به اجبار در خرید و همچنین القای خرید در مبالغ مشخص در هر یک از گروه‌های فروش برای بازاریابان شرکت شود لذا در صورت تعیین مبلغ خرید مشخص برای ملحق شدن یک بازاریاب به شرکت، جرایمی ذیل از جانب کمیته برای شرکت و بازاریابان متخلف در نظر گرفته خواهد شد .

 بر حسب اعلام اسامی بازاریابان از جانب شرکت و با بررسی کمیته افراد متخلف از فعالیت معلق خواهد شد؛

  درج تخلف در سوابق شرکت دارای مجوز بازاریابی شبکه‌ای و در صورت لزوم تعلیق شرکت و عدم تمدید مجوز؛

محدود نمودن مبالغ خرید در یک ماه به منظور عدم تشکیل انبار و عدم ثبت خریدهای غیر واقعی .

1392/12/05 - اطلاعیه

اطلاعیه شماره 26
طبق مقررات جدید

مطابق با بند ط ماده 9 آیین‌نامه اجرایی چگونگی صدور و تمدید پروانه کسب و نحوه نظارت بر افراد صنفی در فضای مجازی در صورت فسخ قرارداد بازاریاب بازپس گرفتن محصولات فروخته شده (حداکثر طی 12 ماه منتهی به تاریخ فسخ قرارداد) که قابل فروش مجدد است و استرداد مبلغ دریافتی کالای مرجوعی منهای هزینه ارسال و بازپس فرستادن کالا و سود خرده‌فروشی تعلق گرفته شده به بازاریاب از قیمت برای مصرف‌کننده و مالیات غیرقابل استرداد توسط شرکت اعمال و به حساب بازاریاب عودت داده می‌شود.

تبصره: شرکت بازاریابی شبکه‌ای می‌تواند کمیسیون پرداخت شده در ازای فروش کالای مرجوعی را از کمیسیون بعدی بازاریابان سطوح بالاتر کسر نماید.

1392/12/14 - اطلاعیه

اطلاعیه شماره 27
در خصوص عملکرد شرکت شبکه بادران گستران به اطلاع تمامی فعالان بازاریابی شبکه ای میرساند؛
نظر به اینکه علی رغم تذکرات عدیده موضوع نامه های شماره 58583/ 42 مورخ 7/20/ 91 شماره 587426/ 42  مورخ 26/ 7/ 92  ، شماره 29682/ 60 مورخ 26/ 1/ 92 ، شماره 144596/ 60 مورخ 25/ 6/ 92 و شماره 205325/ 60 مورخ 19/ 9/ 92 ، بر اساس گزارشات واصله از واحد بازرسی دبیرخانه کمیته نظارت بر بازاریابی شبکه ای، گزارشات حاصل از بررسی دیتابیس نرم افزاری مربوطه طی دو ماهه اخیر و گزارشات حاصل از تماس واحد بازرسی با بازاریابان فعال بادران، آن شرکت کماکان به تخلف و انحراف از دستورالعمل نحوه تاسیس ، صدور مجوز و نظارت بر فعالیت بازاریابی شبکه ای و تعهد نامه خود از جمله مواد 26 و 30 شامل
 
     برقراری استراتژی های خاص فروش برای بازاریابان جدید مشتمل بر خرید های اجباری 15000000 ریالی و جذب و معرفی اجباری سه نفر و در نهایت پیش انباشته سازی کالا؛

    عدم تناسب قیمت کالاهای عرضه شده با کیفیت آنها؛

     هدایت بازاریابان جدید الورود جهت اعلام معرف مورد نظر شرکت در هنگام ثبت نام ؛

سوء استفاده از عنوان نهاد های امنیتی در جهت جذب بازاریابان  و اعتبار بخشی کاذب به فعالیت شرکت
فعالیت بازاریابی شبکه ای قبل از اخذ تاییدیه کمیته نظارت همچون افتتاح شعب ، تغییر آدرس دفتر مرکزی و انجام اصلاحات در طرح درآمد زایی ادامه داده است؛ لذا بدین وسیله به استناد ماده 24 دستورالعمل مزبور برای آخرین بار اخطار مینماید چنانچه ظرف یک هفته از تاریخ این نامه نسبت به اصلاح عملکرد خود ، فراهم نمودن شرایط باز پس گیری کالاهای معیوب و پیش انباشته شده و رسیدگی به شکایات بازاریابان خود اقدام ننمایند، وفق مقررات رفتار و از فعالیت آن شرکت ممانعت به عمل خواهد آمد.

1392/12/14 - اطلاعیه

اطلاعیه شماره 28
به اطلاع تمامی بازاریابان و شرکت های دارای مجوز بازاریابی شبکه ای میرساند ؛

با توجه به بررسی های انجام شده در مورد تیم ها و گروه های فعال در شرکت ها مشخص گردید، متاسفانه علی رغم اعلام های مکرر به شرکت ها و بازاریابان سرگروه ، مبنی بر عدم اجبار در خرید و استفاده از مبلغ مشخص خرید محصولات برای زیر مجموعه بازاریابان ، این مورد کماکان به طور مستمر در حال انجام است و مطابق با مقررات تخلف محسوب و منجر به پیش انباشته سازی و تشکیل انبار میشود  .
لذا بدین وسیله اعلام میگردد در صورتی که روند فعالیت متخلفین ادامه داشته باشد ، علاوه بر تعلیق مجوز فعالیت شرکت به علت عدم نظارت بر گروه ها و بازاریابان شرکت ، جایگاه بازاریابان سرگروهی که مبادرت به قرار دادن چنین استراتژی در آموزشها و گروه خود نموده اند، ابطال خواهد شد و  مادام العمر از عضویت و فعالیت در تمامی شرکت های بازاریابی شبکه ای منع خواهند شد.

1392/12/14 - اطلاعیه

اطلاعیه شماره 29
بدینوسیله اعلام می دارد؛

 تمامی شرکتهای دارای مجوز بازاریابی شبکه ای دارای شخصیت حقوقی مستقل بوده و هیچ یک از شرکتهای مزبور ( بادران گستران - ابر تجارت کهکشان - بازاریابان ایرانیان زمین - تلاتشکاران سرمایه وزین - آویژه سگال - مروارید پنبه ریز - میراث نفیس دستها - پارس نیوشا نیک) هیچ گونه وابستگی و یا ارتباط معتمد گونه با نهادهای امنیتی، وزارتخانه ها، ارگانها و یا بنیادهای دولتی و یا نیمه دولتی(همچون بنیاد شهید و بنیاد مستضعفان) ، کارگروهها و کمیته های تخصصی مختلف ، نهاد ریاست جمهوری، نیروی انتظامی و معاونتهای تخصصی تابعه، مجلس شورای اسلامی و کمیسیون های تخصصی تابعه و ... ندارند. بر این اساس هرگونه سوء استفاده از عنوان نهادهای یاد شده ، به عنوان دستاویزی جهت ایجاد اعتبار کاذب و جذب بازاریابان تلقی شده و تخلف محسوب می گردد. 

1392/12/14 - اطلاعیه

اطلاعیه شماره 30


قابل توجه بازاریابان محترم


اخذ هرگونه وجه مازاد بر قیمت کالاها بر اساس طرح تجاری شرکتها (با احتساب ارزش افزوده) تحت عناوین حق استفاده از فضای دفتر، میزان حداقل خرید، کمکهای مردمی کمک خیرین و..... در محل دفاتر مرکزی شرکت، شعب شرکت و... ممنوع بوده و مسئولیت ناشی از انجام تخلف یاد شده بر عهده مدیرعامل شرکت و بازاریابان مربوطه می باشد.

1392/12/14 - اطلاعیه

اطلاعیه شماره 31

قابل توجه بازاریابان محترم:

تمامی شرکتها ی دارای مجوز بازاریابی شبکه ای تنها مجاز به فعالیت در محدوده های اعلام شده از طریق این سایت ، همچون کالاهای قابل عرضه، دفاتر مرکزی و شعب معرفی شده و .. می باشند.بر این اساس اطلاع رسانی شرکت در خصوص انجام اصلاحات طرح تجاری از حیث کالا و پلن، تغییرات آدرس ها و...  کافی نبوده و به منزله تایید و پذیرش کمیته نمی باشد. بدیهی است در صورت بررسی و تایید اصلاحات اعلامی به کمیته توسط اعضا، موارد از طریق این سایت اطلاع رسانی خواهد شد. 


۰ ۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان